Fam. Den Hartog naar Papua, Indonesie

In april 2024 zijn Kees en Mija den Hartog samen met hun dochters Vera en Roos vanuit de Bethelkerk Ede uitgezonden naar Papua, Indonesie. Zij werken daar voor de christelijke school Ob Anggen in Bokondini. Ob Anggen is een school onder verantwoordelijkheid van een lokale kerk. Er wordt kwalitatief goed basis- en middelbaar onderwijs gegeven waarbij kinderen en studenten toegerust worden voor hun plek in de maatschappij. Het onderwijs heeft als doel om de cirkel van armoede en afhankelijkheid waar veel Papua’s  in zitten, te doorbreken. Het niveau van de opleiding is hoog; na het afronden hiervan komen de studenten in aanmerking voor vervolgstudies op de beste universiteiten in Indonesië en daarbuiten. Maar nog veel belangrijker dan het onderwijs zijn karaktervorming en discipelschap, het versterken van gezinnen en het betrekken van de gemeenschap  bij de ontwikkeling van de studenten. Dat is waar het echte verschil gemaakt wordt!

Voor een aantal studenten bleek het onderwijs te theoretisch. Om ervoor te zorgen dat ook deze jongeren een eerlijke kans krijgen en niet op straat belanden zoals veel van hun leeftijdsgenoten is  besloten om te starten met (bouwkundig) vakonderwijs. Kees is gevraagd om hier als adviseur, coach en trainer een bijdrage aan te leveren. Mija gaat binnen de school eveneens een coachende rol vervullen. Vera en Roos gaan bij Ob Anggen naar school – de lessen worden gegeven in het Engels en Indonesisch-. Het werk gebeurt onder verantwoording van de stichting Licht op Papua (www.lichtoppapua.nl)

Als gezin maken ze deel uit van de lokale gemeenschap waarbij ze door samen op te lopen kunnen bemoedigen en licht en hoop brengen daar waar veel duisternis en gebrokenheid is.

De TFC bestaat uit vrienden, familie en leden uit de Bethelkerk:
- Gerben Nooteboom (voorzitter)
- Marnix Balke
- Bertine Kool
- Jolanda Nooteboom
- Kees Veen
- Mirjam van der Stouwe

Mocht u vragen hebben stuur gerust een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Inschrijven voor de nieuwsbrief kan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Wilt u het werk van fam. Den Hartog financieel steunen? Het rekeningnummer is NL21 RABO 0379376474 t.n.v. Stichting Licht op Papua.

Achtergrond informatie Zendingscommissie