Bethelkerkgemeente Ede

Kerkdiensten komende zondag

zondag 21 jul / 09:30 - 10:30 prop. Th. de Boer (Veenendaal)
 zondag 21 jul / 17:00 - 18:00 dr. J. van Eck (Lexmond)

Terugblik seniorenmiddag Ede-Zuid – 19 juni 2024

Woensdag 19 juni jl. was de laatste seniorenmiddag van dit seizoen. We hadden vooraf een goed moment in de Bethelkerk met koffie/thee en ontmoeting. Daarna was de opening met gebed en Bijbellezing uit Psalm 98: 1 – 9. Deze psalm roept op een nieuw lied te zingen. Ook worden in deze psalm een aantal muziekinstrumenten genoemd. Daarna zongen we vers 1, 2, 3 en 5 uit de bundel van Joh. de Heer: ‘Prijs de Heer met blijde galmen’.
Na dit korte moment vertrokken we met 25 personen naar het Kijk en Luistermuseum in Bennekom. We konden volop rondkijken en kregen ook uitleg over kleding van vroeger. Daarna werd ons een muziekpresentatie aangeboden. We zagen en luisterden hoe mensen van muziek genoten toen er nog geen elektriciteit was. In de muziekzaal hoorden en zagen we draaiorgels, speeldozen, muziekautomaten, straatpiano’s, zelf-spelende orkesten en nog veel meer.
Na de muziekpresentatie kregen we in de sfeervolle koffiekamer koffie/thee aangeboden. Om 17.00 uur keerden we weer huiswaarts. We zien terug op een geslaagde middag.
De volgende seniorenmiddag is gepland op D.V. woensdag 25 september. De overige middagen zijn vastgesteld op 20 november, 19 februari, 16 april en 18 juni.

Ook zal er 2 oktober een voorlichtingsmiddag door de politie worden gegeven over babbeltrucs en digitale criminaliteit. Veel voornamelijk ouderen worden daar tegenwoordig slachtoffer van. Alle senioren/belangstellenden in de gemeente Ede zijn van harte welkom. Deze middag wordt georganiseerd door Malkander. Nadere berichtgeving volgt.
Ook deze middag van harte aanbevolen.

De Heer is mijn herder

Hij is alles wat ik nodig heb
Hij brengt mij tot rust
en Hij geeft nieuwe kracht
Hij leidt mij steeds verder
op de juiste weg die ik moet gaan
De Heer is mijn herder

Herder schapen

Bijbeluren

bijbel en kaars

Gedurende het winterseizoen verzorgt de wijkpredikant ds. Beekman een aantal Bijbeluren, twee in het najaar en twee in het voorjaar. De Bijbeluren worden gehouden op maandagavond van 20:15 tot 21:15 uur in de Bethelkerk. De avonden staan open voor iedereen (van jong tot oud) open, vooraf aanmelden is niet nodig. De avonden zijn los van elkaar te bezoeken, het is mogelijk om één avond te komen, maar ook alle avonden.

Data seizoen 2024-2025 (onderwerpen volgen nog)

14 oktober 2024
2 december 2024
27 januari 2025
10 februari 2025

Open Kerk

2 juli is vóór de zomervakantie de laatste Open Kerk.

We hopen u/jou daarna vanaf 27 augustus weer te ontmoeten!

-------

Iedere dinsdagmorgen is de Bethelkerk open van 10 tot 11.30 uur.

Nieuwsgierig? Kom gerust langs voor een bezoek. Ook voor u als gemeentelid zeker de moeite waard. Er liggen prachtige fotoplakboeken uit de oude doos! Ook is er ruimte voor bezinning, stilte, ontmoeting en een praatje.

Welkom! En wellicht……….neem iemand mee.

We kunnen nog gastheren en gastvrouwen gebruiken. U bent ongeveer één keer in de 8 weken aan de beurt. Mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Raam Bethelkerk

Kerkdiensten in de Bethelkerk

foto bethelkerkElke zondag zijn er kerkdiensten in de Bethelkerk. Wij komen samen om onze Drie-enige God: Vader, Zoon en Heilige Geest te eren in gebed, Woord en zang.

• De ochtenddienst is om 9.30 uur
  • De middagdienst is om 17.00 uur

Open Kerk
Iedere dinsdagmorgen is de Bethelkerk open van 10 tot 11.30 uur. (lees meer)

Bethelkerk

Jan Th. Tooroplaan 133, 6717 KD Ede, tel.nr. 0318 633113.