Ouderenwerk

Doelstelling van deze commissie is het contact warm houden tussen de diaconie en ouderen van de  Hervormde gemeente. Doelgroep zijn de ouderen van 75 jaar en ouder.

Bezoekwerk

Vanuit de Ouderencommissie worden richtlijnen verstrekt voor het bezoekwerk. Er is afgesproken dat wij iedereen vanaf 75 jaar mogen benaderen en vragen of zij bezoek op prijs stellen. In de praktijk is dit bij de meeste zelfstandig wonende gemeenteleden eerst nog niet echt nodig en gewenst, maar op latere leeftijd wel. In de verzorgingstehuizen echter is bezoek meestal zeer welkom. Bij het verjaardag bezoek aan de ouderen die bezoek wensen, mag een presentje meegenomen worden. Eens in de 2 maanden wordt het blad „Lichtspoor" bezorgd. Het ouderenbezoekwerk wordt per wijk uitgevoerd.
Contactpersoon: mevr. A. van Veldhuisen, e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., tel. 613342.

Ouderenmiddagen

In de periode van eind september t/m mei worden er elke dinsdagmiddag ouderenmiddagen gehouden. Deze middagen zijn gemeentebreed. Eerst wordt er een meditatie gehouden door een van de (emeriti)predikanten en daarna is er tijd voor een ontspannen programma. Ongeveer 6 keer per jaar wordt er een zgn. "Grote Middag" georganiseerd, waaronder ook een Kerst- en Paasmiddag. Voor de "Grote Middagen" wordt altijd een gast uitgenodigd. Deze middagen worden altijd aangekondigd in de Kerkbode. Iedere senior is van harte welkom!

De middagen worden gehouden in Rehoboth. Gaat u normaal op eigen gelegenheid naar de middagen maar heeft u nu vervoer nodig, wilt u dit dan melden bij mevr. Van Peursem, e-mail:  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., tel. 650768? Dan probeert zij een chauffeur voor u te regelen. Verdere berichtgeving volgt nog.

Ook worden er in de afzonderlijke wijken ouderenmiddagen georganiseerd.
Dit wordt altijd aangekondigd in de Kerkbode onder de wijkberichten.

Jaarlijkse dagtocht

De "Rehobothleiding" organiseert ieder jaar een dagje uit voor ouderen. Er wordt een leuke dagtocht gemaakt in Nederland en onderweg wordt gezamenlijk gegeten. Meestal wordt deze dag in de tweede week van  mei gepland. Ook hier geldt, zie de Kerkbode voor de juiste datum.

Vakantieweek

Vakantieweek voor ouderen zie onder Vakantieweken. (Klik op dit item)

Van harte welkom

Tenslotte nodig ik u als oudere van harte uit om naar de verschillende activiteiten, die vanuit het ouderenwerk worden georganiseerd, toe te komen. Veel vrijwilligers zetten zich hier graag voor in. Het hebben van contact, deelnemen aan een activiteit en het met elkaar bezig zijn vanuit Gods Woord worden door de huidige deelnemers erg gewaardeerd. Daarom de oproep tot slot: KOM en DOE MEE! Hoe meer zielen, hoe meer contact en vreugd!

Arnold Snetselaar, e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., voorzitter van de Ouderencommissie