Hulpverlening wereldwijd

Het doel van de commissie is het werelddiaconaat onder de aandacht van de gemeente te brengen en het diaconale bewustzijn ten opzichte van onze verre naaste te vergroten door voorlichting en het organiseren van collectes.

De commissie bestaat uit vier diakenen en staat onder leiding van diaken Gert Jan Jansen. De collectegelden worden besteed via organisaties die door de gehele gemeente gedragen worden. Bij rampen  kan in overleg met het moderamen van de diaconie een extra-collecte georganiseerd worden.

De commissie doet het volgende:

·       Zoekt projecten / bestemmingen voor de wereldwijd-collecten.(18 per jaar)

·       Schrijft stukjes voor de kerkbode om bekendheid aan de collecten te geven.

·       Verspreidt een aantal keren per jaar folders in de kerken.

·       Doet voorstellen voor een project voor het HAC.

·       Verzorgt een artikel in de folder voor bid- en dankdag, in overleg met kerkrentmeesters.