Delen in overvloed

Op zaterdagmorgen 5 maart werd in de Bethelkerk een actiemorgen georganiseerd met als doel aandacht schenken aan het HGJB project ‘Delen in overvloed’. In dit diaconale HGJB-project stonden we stil bij de vraag: hoe delen we van de overvloed die God ons geeft? Samen met de kerk van Colombia en Mexico willen we meer geven om mensen met minder.

Welke talenten en mogelijkheden heeft God ons gegeven om te delen? Voor welke mensen in onze eigen omgeving kunnen wij een naaste zijn? Over deze vragen hebben we eerlijk met elkaar nagedacht, zodat de kerk zichtbaar wordt in onze samenleving en in de buurt!

De actiemorgen was zeer geslaagd. Er was een grote opkomst voor het ontbijt, die we met zijn allen in een leuke, gemoedelijke sfeer mochten beleven.

Er waren veel aanmeldingen voor zowel de haring/makreel actie als de violen- en potgrondactie. En bij de sponsorloop mochten we genieten van kinderen die één van hun ouders konden laten zweten voor het goede doel.

De kinderen van de clubs hebben in de voorgaande weken allerlei klusjes gedaan om anderen te helpen, en op deze manier wat voor een ander te kunnen betekenen. De uiteindelijke opbrengst is maar liefst € 950,-!

We hebben mogen delen van de overvloed die ons geschonken is! De jeugd was actief, de gemeente betrokken en we hebben ook een bijdrage De jeugd was actief, de gemeente betrokken en we hebben een bijdrage voor de kerken in Mexico en Colombia bijeen gebracht.

Namens de wijkdiaconie van de Bethelkerkgemeente – bedankt voor de inzet.