Bethelkerkgemeente Ede

Terugblik Seniorenmiddag 15 februari 2023

Lunters Vrouwtje 5 TheedoekWoensdag 15 februari was er weer een seniorenmiddag in de grote zaal van de Bethelkerk. Veel senioren uit Ede en omgeving wisten de weg naar de Bethelkerk te vinden. Na het welkom en het zingen uit het liedboek 285: 1 en 3: ‘Geef vrede Heer, geef vrede’ werd de overdenking verzorgd door Bernd Soeteman (stagiair Kleopasgemeente). De Bijbellezing was uit Exodus 33: 12-23. Het thema was ‘Wat mag (moge) de toekomst brengen?’ Na de overdenking door Bernd sloten we dit deel af met het zingen van het bijpassende lied ‘Wat de toekomst brengen moge’.

Daarna was het tijd voor het ‘Lunters Vrouwtje’. Zij vertelde van vroeger… Terug in de tijd! Het waren leuke nostalgische verhalen... De gasten lieten zich verrassen en reageerden ook leuk op de voordracht. In de pauze was er ruimte voor ontmoeting! We werden weer verwend met koek, gebakken door Ria. Helaas kon Ria zelf door een ongeval er niet bij zijn. Na de pauze ging de voordracht van het Lunters Vrouwtje verder. Het refrein van een liedje over vroeger werd door de aanwezigen goed meegezongen. Helaas moest de voordracht ingekort worden vanwege de tijd. De twee verhaaltjes die de revue passeerden waren van de schriefster Heintje uut de Valk (Mw. Hetty de Vries-Rozendaal). Zij had hiervoor toestemming gegeven.

We sloten af met het lied: ‘Morgenglans der Eeuwigheid’ uit het Liedboek 289 : 1, 2 en 4. We kijken terug op een fijne middag.

De volgende seniorenmiddag is gepland op D.V. woensdag 5 april van 16.00 – 18.30 uur. Er zal dan onder meer een broodmaaltijd worden verzorgd.