Orgelconcert door Sander van den Houten.

Op woensdag 17 juli a.s. zal Sander van den Houten het derde zomeravond-orgelconcert verzorgen in de Oude Kerk te Ede.

Het programma is samengesteld uit werken van Böhm, Bach, Whitlock, Stanford, Zwart en Liszt.

Sander van den Houten werd in 2017 benoemd tot organist van de Evangelisch-Lutherse Kerk in Den Haag en werd daarmee vaste bespeler van het beroemde Bätz-orgel uit 1762. Ook is hij organist van de Burgwalkerk en Broederkerk in Kampen. Hij volgde zijn bacheloropleiding tot organist aan het Rotterdams conservatorium bij Bas de Vroome. Ook volgde masterclasses bij Willem Tanke, Harold Vogel, Jacques van Oortmerssen en Thomas Trotter. Hij geeft jaarlijks veel concerten in binnen- en buitenland. Als dirigent is hij verbonden aan diverse koren.

Aanvang 20.00 uur, toegangsprijs: 10,00 Euro. Voor gezinnen is er reductie.

Bezoekers kunnen gratis parkeren achter gebouw Rehoboth, Driehoek 11.

Verdere informatie: www.orgelshervormdede.nl en op facebook ‘Comite Orgelconcerten Ede’.