Terugblik seniorenmiddag 20 september 2023

Woensdag 20 september jl. was er weer een seniorenmiddag in de grote zaal van de Bethelkerk. Na het welkom, mededelingen, gebed en zingen was het woord aan Ds. Beekman. De Bijbellezing was uit Psalm 104 : 14 -30 ‘Gods glorie in de schepping’. Als je deze Bijbellezing op je in laat werken is het alsof je kijkt naar een natuurfilm. Wij mogen ons leven in handen van de Schepper leggen en mogen gaan in dit vertrouwen. We zongen hierna Gezang 14: 1, 4 en 5: ‘De Heer is mijn Herder!’

oisterwijkse bossenVoorafgaand aan de presentatie maakten wij kennis met het Brabantsch Volkslied (1929) wat voor ons werd gezongen door Nely. Daarna was er de presentatie over de ‘Oisterwijkse bossen en vennen’. In de presentatie zagen wij veel natuurschoon voorbijkomen. De herfsttooi was ook volop te zien. Een aantal paddenstoelen / zwammen passeerden de revue. Van de bekende vliegenzwam (rood met witte stippen) kregen we uitleg over de witte stippen.

Na de pauze waarin we elkaar konden ontmoeten kwamen de vennen uitgebreid in beeld. De presentatie eindigde met een mooi gedicht over de herfst (van het leven).

We sloten af met het Lied 293: 1,2 en 3 ‘Wat de toekomst brengen moge’.
We kijken terug op een fijne middag.

De volgende seniorenmiddag is gepland op D.V. woensdag 15 november van 16.00 – 18.30 uur. Dan hopen wij een stamppottenmaaltijd aan te kunnen bieden.