Terugblik seniorenmiddag 21 juni 2023

Woensdag 21 juni jl. was de laatste seniorenmiddag van dit seizoen in de grote zaal van de Bethelkerk. Ondanks het warme weer was het een druk bezochte middag. Na het welkom en diverse mededelingen vertelde Tinus Hoogendoorn weer over enkele (Zuid-Afrikaanse) Herinneringsboksies.

'n BLOMMETJIE of 2:
getuig van onselfsugtigheid
wat vreugde in my
naaste se hart breng

Hierna zongen we Gezang 434 : 1, 2 en 5: ‘Lof zij de Heer’. De Bijbellezing was Psalm 121 : 1 – 8, een Pelgrimslied. De korte overdenking ging over de levensreis, die wij allen maken.
Daarna was er een zangmoment. We luisterden en zongen het refrein mee van twee liederen: ‘ ‘k Ben reizend naar die stad’ (JdH 19) en ‘Lichtstad met uw paar’len poorten’.

Daarna was het tijd voor ons oud gemeentelid de heer Rinus Janssen. Hij had een mooie presentatie / dia’s en verhalen over allerlei plaatsen in Ede en omgeving. Ook treintje Bello kwam voorbij. De laatste rit van dit treintje was in 1968. Veel van wat we te zien kregen is door de loop der tijden verdwenen. Na afloop kregen we een uiteenzetting op papier over de geschiedenis van de Bethelkerk. Het was een mooie terugblik op vroegere tijden!

We sloten af met het mooie lied ‘‘k Wil U, o God, mijn dank betalen’.

De volgende en eerste seniorenmiddag van het nieuwe seizoen is op D.V. woensdag 20 september van 14.30 – 17.00 uur. Er zal dan onder meer een presentatie worden gehouden over de Oisterwijkse bossen en vennen in de herfst. De korte overdenking zal worden gehouden door Ds. Beekman. Ook zal er volop ruimte zijn voor ontmoeting!