Nieuwe Kerkgemeente

Onze kerkdienst

Als Nieuwe Kerkgemeente komen we twee keer per zondag bij elkaar in een kerkdienst. De ochtenddienst begint om 9.30 uur en de middagdienst om 17.00 uur. Via de hoofdingang kom je rechtstreeks in de kerkzaal. De rolstoelvriendelijke zijingang van de kerk geeft toegang tot De Rank, waar de garderobe, toiletten en ontmoetingsruimten te vinden zijn.

Reguliere dienst

De diensten in de Nieuwe Kerk hebben een herkenbare liturgie waarbij we rekening houden met de verschillende doelgroepen in de gemeente.

Kerkomroep

De diensten in de Nieuwe Kerk zijn live te volgen via 'Kerkdienst Gemist'. Later terugluisteren of -kijken kan ook.

Kinderen tijdens de dienst

In de ochtenddienst is er veel aandacht voor de kinderen in de kerk. Voordat zij naar de kindernevendienst of basiscatechese gaan, zingt de gemeente een kinderlied en heeft de predikant voor de kansel een gesprek met hen. Voor de allerkleinsten is er oppasdienst in de Rank.

Na de dienst

Na afloop van de dienst ben je van harte welkom in de Rank voor een kop koffie of thee.
Voor de kinderen is er limonade.

Bijzondere diensten

Het kerkelijk jaar kent een aantal feestdagen en bijzondere momenten die we samen vieren, te beginnen met Advent en eindigend met de Eeuwigheidszondag. Daarnaast zijn er huwelijks- en doopdiensten. Ook in tijden van verdriet en rouw kun je in de kerk terecht.

Collectes

Tijdens het collectemoment kun je een gift doneren via de NK app. Bij de uitgang kun je contant geld of collectebonnen in de collectezakken doen. De Nieuwe Kerk heeft een ANBI-status, waardoor je gift aftrekbaar is bij de belastingaangifte.