Nieuwe Kerkgemeente

Kinderen tijdens de dienst

In de ochtenddienst is er veel aandacht voor de kinderen in de kerk. Voordat zij naar de kindernevendienst of basiscatechese gaan, zingt de gemeente een kinderlied en heeft de predikant voor de kansel een gesprek met hen. Voor de allerkleinsten is er oppasdienst in de Rank.

Oppasdienst
Alle kinderen van 0 tot 3 jaar zijn van harte welkom in de oppasdienst. Vanaf 9.15 uur staat een oppasteam klaar om de kinderen op te vangen.

Ben je nieuw of eenmalig in de kerk? Spreek de oppassende ouders dan gerust even aan voor bijzonderheden over je kind. We vinden het belangrijk dat de kinderen zich op hun gemak voelen.

Kindernevendienst
De kindernevendienst is voor kinderen van groep 1 t/m 6 van de basisschool.
Groep 1: 4 t/m 6 jaar
Groep 2: 7 t/m 9 jaar

Tijdens de kindernevendienst luisteren we naar een Bijbelverhaal en we zingen, bidden, maken een knutselwerkje of doen een spelletje. We gebruiken hierbij de methode Bijbel Basics.
Er wordt ook gecollecteerd voor een goed doel.

Basiscatechese
Om de week en met uitzondering van de zomermaanden gaan de kinderen die in groep 7 en 8 van de basisschool zitten naar de basiscatechese. Het doel is samen God te leren kennen door de Bijbel heen. We gebruiken hiervoor de methode ‘On Track’ van de HGJB.

Voor het einde van de dienst komen de kinderen van de kindernevendienst en de basiscatechese en uit de oppas terug in de kerk, zodat we de dienst gezamenlijk kunnen afsluiten.