Oppas en kindernevendienst

Oppas

De kinderen kunnen spelen, we lezen een verhaal en zingen samen. Tijdens bijzondere middagdiensten (doop-, zang-, jeugd-, belijdenis- en bevestigingsdienst) is er oppas in zaal 6 van de kerk voor kinderen van 0-6 jaar.

Kindernevendienst

Kindernevendienst (KND) is er elke zondag voor kinderen uit groep 1 t/m 6.

We beginnen met de hele gemeente samen de dienst in de grote kerkzaal. Na het aansteken van de kaarsjes vertrekken de kinderen naar hun eigen ruimten. (Dit is net voor de schriftlezing en verkondiging). We splitsen ons op in twee groepen. Groep 1-3 en groep 4-6.

Tijdens de KND willen we samen God, Jezus, de Heilige Geest en elkaar leren kennen. We luisteren naar een verhaal uit de Bijbel en we praten, zingen, bidden, spelen en knutselen met elkaar. We gebruiken daarbij de methode ‘Vertel het maar’.

Er is een spaarpot aanwezig bij de KND. Samen met de Kinderoppas sparen we voor Compassion.
Na het collecte moment komen alle kinderen achterin de kerk staan om zo samen met de hele gemeente de zegen mee te krijgen. Vervolgens kunnen de kinderen buiten opgehaald door hun ouders. Het is daarom handig dat de kinderen voor de dienst hun jas vast even in het zaaltje leggen.

Tijdens gezinsdiensten op 1e Kerstdag, 1e Paasdag, 1e Pinksterdag en de School-gezin-kerkdienst is er geen KND.

We hopen dat we met de leiding en de kinderen veel gezegende en goede momenten mogen hebben. Mochten er bijzonderheden zijn rondom uw kind die van belang zijn, dan horen wij dat graag..