Kleopas app

Doorloop onderstaande stappen om gebruik te maken van de Kleopas app. Je kunt alleen gebruikmaken van de app als je lid bent van de Kleopasgemeente.

• Kleopas app installeren

• Jouw gegevens invullen

• Wacht op goedkeuring

• De app ontdekken

• Geven (collecte)

• Veelgestelde vragen

Kleopas app installeren

MAKKELIJK: als je deze pagina leest op het toestel waar de app op geïnstalleerd moet worden, klik je op deze link.

Of, als bovenstaande niet mogelijk is, ga naar de Apple of Google app store en zoek naar 'Kleopas'.

Of je scant de QR code met je telefoon.

Jouw gegevens invullen

Open de Kleopas app.

Vul je e-mailadres in.

Kies een wachtwoord.

Je hebt een e-mail ontvangen, klik op de knop in de e-mail om verder te gaan.

Vul in het volgende scherm je voornaam en achternaam in. Gebruik kleine letters voor 'van' en 'de', etc. zodat de app je achternaam op alfabet kan sorteren.
Let op! Kies ook een profielfoto waarop je herkenbaar opstaat. Dit is verplicht zodat er niemand annoniem de app kan gebruiken.

Wacht op goedkeuring

Je ziet nu een bericht in de app dat een beheerder jouw aanmelding moet goedkeuren.

Aan de hand van jouw gegevens en de profiel foto kan de beheerder bepalen of je lid bent van de Kleopasgemeente.

Goedkeuring zal, afhankelijk van het tijdstip, maximaal enkele uren duren.

Vul na goedkeuring je profiel aan

Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we elkaar kunnen vinden en bereiken.

Klik op 'Profiel', rechts onder in het app scherm en klik daarna op 'Bewerk'.

De app ontdekken

De Kleopas app toont bovenaan alle groepen waar je lid van bent. Scroll naar links om ze allemaal te zien.

Klik op 'Ontdek' als je alle groepen wilt zien die er zijn en klik op 'Schrijf bericht' als je een bijdrage wilt leveren.

Sommige groepen hebben ook een Agenda. Klik dan op 'Agenda' onderin het scherm.

Natuurlijk kun je ook geven aan de collecte, klik dan op de knop 'Geven' onderaan het scherm. Extra uitleg vind je verderop.

Het foto(smoelen)boek maken we niet meer omdat je alle gegevens van de Kleopasleden kunt vinden onder de knop 'Gemeente'.

Geven (collecte)

De Kleopas app werkt met een SALDO dat je bij de kerk in beheer geeft. Je geeft aan de collecte of een actie vanuit je SALDO. Stel je verhoogt je SALDO met € 50,00 (+ € 0,29 transactiekosten). De weken daarna kun je telkens geven uit dat SALDO (zonder transactiekosten) tot het SALDO zo laag is dat je het weer aan moet vullen.

Volg de volgende stappen:

• Start de app en druk op Geven
    De knop vind je onderaan het app scherm.

• Stort geld op jouw SALDO
    Klik op de knop 'Opwaarderen', vul een bedrag in en klik op . Volg de instructies in jouw bank app. Je SALDO wordt beheerd door de kerk.

• Geef aan de collecte of actie
    Je kunt geven zolang het SALDO het toelaat

• Bij een tekort aan SALDO
    Ga naar de eerste stap om het SALDO aan te vullen.

Gasten en gemeenteleden kunnen ook geven zonder de Kleopas app. Dit kan via:

• Deze link: www.kleopasgemeente.nl/geven (let op, € 0,29 transactiekosten)
  • De QR code die tijdens het collectemoment getoond wordt (let op, € 0,29 transactiekosten)
  • Collectebonnen
  • Contant geld

Veelgestelde vragen

Is er een handleiding van de Kleopas app?

Ja, die kun je vinden op de website van de fabrikant van de Kleopas app, Donkey Mobile.

Kan ik met meer personen één email adres gebruiken

Nee en Ja. Het email adres moet uniek zijn voor Donkey Mobile. Maar sommige e-mailadressen kun je uniek maken, zoals die van @gmail.com.

Donkey Mobile denkt dat het verschillende adressen zijn, maar de bevestigingsmail komt voor beide accounts op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. aan.

LET OP! Dit werkt voor @gmail.com adressen. Het werkt niet (voor zover we weten) voor andere e-mailadressen zoals @kpn.nl, etc.

Kan ik zelf een groep maken en beheren?

Ja, dat kan iedereen, dus ook jij!

Via Ontdek, kun je een nieuwe groep aanmaken. Jij bent dan gelijk de beheerder van die groep. Het is belangrijk het doel van de groep te omschrijven en een herkenbare afbeelding erbij te bedenken.

De basis instelling is dat jij kunt bepalen wie lid wordt. Verander deze instelling niet.

Twijfel je of je een groep kunt starten, vraag dan eerst aan mensen die je kent of zij lid zouden worden van je groep. Op die manier zorg je er gelijk voor dat je start met een kleine groep die later uit kan groeien.

Waar staat mijn SALDO?

Het SALDO, dat je via de app kunt aanvullen, staat op de bankrekening van de Hervormde gemeente Ede. Telkens als je aan de collecte (doel) geeft wordt dat bedrag van het SALDO afgetrokken en gestort op de rekening van het doel.
Dit is vergelijkbaar met het collectebonnensysteem.

Krijg ik een overzicht voor mijn belastingaangifte?

Nee, het SALDO stort je op de bankrekening van de 'Hervormde gemeente te Ede'. Via het (elektronische) afschrift van je bank kun je jouw giften terug vinden.

Kan ik Givt blijven gebruiken?

Nog dit jaar (2022) willen we stoppen met Givt. Dit wordt via de gebruikelijke kanalen ruim van te voren aangekondigd.

Is € 0,29 transactiekosten niet wat veel?

Niet als je jouw SALDO met wat hogere bedragen aanvult. Dan hoef je minder vaak per jaar je SALDO aan te vullen en betaal je dus ook minder vaak transactiekosten.

Uitschrijven

Je account opheffen doe je zo:

1. Ga naar je Profiel met de knop rechts onder
  2. Klik op Instellingen
  3. Klik op Mijn account
  4. Selecteer account verwijderen

Doe dit ook als je bent uitgeschreven bij de Kleopasgemeente. Bij overlijden wordt het account na circa 1 maand verwijderd door ons.