Catechisatie

Oude kerk

We komen samen in de kerkdienst en op catechisatie om onderwijs te ontvangen in de kernen van de Schrift en het belijden van de kerk. We vinden het belangrijk dat de jongeren van de gemeente onderwijs krijgen in de drie G's: geloof, gebod en gebed. We vragen uw gebed, en verwachten ook dit jaar weer de betrokkenheid van de ouders op de catechese van hun kinderen.

Graag bieden wij ook dit jaar catechese aan voor hen uit groep 7 en 8 van het basisonderwijs. Meerdere ouders zijn blij met de kennis van de inhoud van de Bijbel die onze kinderen op deze manier aangereikt krijgen. De kinderen worden ontvangen met drinken en ook iets lekker daarbij.

Opnieuw zullen verschillende mentoren leidinggeven aan de groepsbesprekingen tijdens de mentorcatechese. Dit betreft de jongeren in de leeftijd van 12 tot 13 jaar (eerste en tweede leerjaar van het voortgezet onderwijs). We zijn dankbaar dat verschillende gemeenteleden zich weer als mentor beschikbaar hebben gesteld. We hebben ervoor gekozen om de leerlijn van de methode ‘Leer & Leef!’ verder te volgen.

Mogelijk wilt u of jij dit jaar belijdeniscatechese volgen. Wanneer je de catechisaties hebt gevolgd moedigen we je aan voor God en Zijn gemeente te antwoorden op dat wat je aangereikt is. Wanneer je belijdenis van het geloof wilt afleggen, geef je dan op bij ds. J.C. Breugem (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.). Hij zal dit keer de belijdeniscatechese voor zijn rekening nemen. Of neem contact op met ouderling kerkelijk werker D. Jansen (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.). Jongeren én ouderen zijn welkom. Ook voor een oriënterend gesprek staan wij voor u klaar.

Mochten er nog vragen zijn, neem dan gerust contact op met de ouderling kerkelijk werker. We zien uit naar een leerzaam seizoen. Kijk voor actuele informatie op de website van de Oude Kerk https://hervormdede.nl/oudekerk/contact/catechisatie.

Sionkerk

De catechisaties vinden plaats in de Sionkerk. Bij de catechese gebruiken we de Bijbel als leidraad. En al is de Bijbel het oudste boek van de wereld, toch is het een Boek voor deze tijd. Het wil ook jou de weg wijzen waar je echt houvast en zekerheid kunt vinden. Kom je ook?

12 – 14 jaar: maandag 18.15 – 19.15 uur
15 – 16 jaar: maandag 19.15 – 20.15 uur
17 jaar en ouder: maandag 20.15 – 21.15 uur

Belijdeniscatechisatie

De belijdeniscatechisatie is bedoeld als een voorbereiding op het doen van openbare geloofsbelijdenis. Tijdens deze catechisatie-uren worden de belangrijkste zaken van de geloofsleer behandeld. Niet minder belangrijk is het onderlinge gesprek over het persoonlijk geloofsleven. Wie deze catechisatie volgt hoeft nog niet persé te weten of hij of zij belijdenis kan doen. Je kunt beginnen met nog veel vragen en twijfel in je hart, en juist door met elkaar met deze dingen bezig te zijn in je keuze bevestigd worden.
Laat aan de andere kant uitstel ook geen afstel worden.
Heeft de Heere dan geen recht op uw / jouw hart en leven?
Neem contact op met ds. de Wit (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) of scriba br. Ros voor meer informatie (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).

Clubwerk

Welke club?

Voor wie?

Waar?

Wanneer?

Zondagschool  4-12 jaar  Koepelschool   Iedere zondag: 13.45-14.45 uur

Mirjam Wessels

Kinderclub Sionkerk  Groep 5-8 Sionkerk 's Woensdags om de week: 18.45-20.00   Jamie Blankespoor
 De Wegwijzer  8-10 jaar  Rehoboth  Elke donderdag: 18.45-20.00  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Twice 12-15 jaar Rehoboth 's Vrijdags om de week: 19.30-21.30  Joost Heijboer

Bocks  15+ Sionkerk/