Blaze

Blaze is voor alle kinderen van groep 5 t/m 8 van de basisschool. Elke woensdag zijn we in de ark om te luisteren naar een Bijbel verhaal, samen te zingen en allerlei toffe, gekke, leuke spellen te doen. En ieder jaar gaan we tijdens Hemelvaart twee nachten op kamp! Dit wil je niet missen.

Bulb

Bulb is de tienerclub van de Ark. Zit je in de eerste, tweede, derde of vierde van het voortgezet onderwijs (of: ben je ongeveer tussen de 12 en de 15)? Dan is Bulb d'r speciaal voor jou! In een paar woorden: Hip, maf, vrienden, serieus, grote activiteiten, kleine geinige dingen, toffe gesprekken, Op zoek gaan naar God, op kamp, actief doen, chillen, nieuwe dingen leren.

Bliever

Ben je 16 jaar of ouder, dan ben je van harte welkom bij Bliever!

We komen om de twee weken op zondag bij elkaar. Dit zijn avonden waar we samen nadenken over actuele geloofsvragen, in de bijbel op zoek gaan naar antwoorden, maar ook gezellig en ongedwongen samen lekker chillen of een tof spel spelen.

De avonden beginnen meestal met een inloop rond 19:30 uur in de Ark. Om 19:45 uur starten we.

Wanneer er Bliever is op een zondag dat er ook een jeugddienst is, gaan we samen naar de dienst en komen we na de dienst als Bliever samen om te eten en nog wat na te praten.

Beyond

Elke twee weken komt een aantal jongeren bij elkaar om samen na te denken over zelf gekozen thema's. Er is veel ruimte voor ontspanning en vriendschap. Deze groep stuurt zichzelf aan.

Kortom, voor alle leeftijdsgroepen is er een mooi aanbod wat er op gericht is om elkaar te ontmoeten, Jezus te volgen en Hem te leren kennen.

Kinderoppas 0-4 jaar

Voor aanvang van de kerkdienst kunt u uw kind(eren( brengen bij de kinderoppas.

Deze is verdeeld in 3 groepen:

• 0 - 1,5 jaar
  • 1,5 tot 42,5/3 jaar
  • 2,5 tot 4 jaar

U kunt de oppaszalen vinden aan het eind van de gang en in de zijgang.

Aan de hand van een rooster passen hier moeders samen met een tiener op. Voor meer informatie of om je op te geven voor het oppassen kan je een berichtje sturen naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Kinderark

Tijdens de ochtenddienst in de Ark is er Kinderark voor kinderen van groep 1-4. De kinderen gaan na het kindermoment met de leiding de kerk uit naar een van de bijzalen.

We beginnen daar met een verhaal uiit de Bijbel. We gebruiken hiervoor de methode "Vertel het maar". We knutselen of doen een spel/toneelstukje waardoor we nog meer leren over het thema/Bijbelverhaal van die ochtend.

We vinden het heel fijn om de kinderen meer te leren over de Bijbel en samen een mooi en waardevol moment te hebben. We werken met zo'n 25 leidinggevenden en 25 helpende tieners. Alle kinderen zijn welkom bij de Kinderark.

Catechisatie

We hebben diverse catechisatatiegroepn:

• TC Basics: 12-15 jaar
  • 16 plus catechese
  • 18 Plus catechese
  • Belijdeniscatechisatie

Klik hier voor meer informatie.

Jeugdpastoraat

Jeugdpastoraat in de Ark wordt gedaan door onze jeugdwerker, Rosanne van der Kraan in samenwerking met een team vrijwilligers. Jongeren betrokken bij de gemeente worden uitgenodigd voor een gesprek. Dit structurele pastoraat (ook wel jongerenbezoekwerk genoemd) vindt plaats naast het eventuele crisispastoraat. Bij acute nood kunt u contact opnemen met Rosanne en/of uw sectieouderling. Het onderstaande verhaal gaat over het reguliere bezoekwerk.

Waarom

We doen dit omdat we het belangrijk vinden dat jongeren gezien en gehoord worden, ook zij hebben pastorale zorgen. Levensvragen spelen een belangrijke rol in de identiteitsontwikkeling, wie ben ik? Wie wil ik zijn? Welke rol speelt God daarin? Daarnaast zijn we als kerkelijke gemeente erg benieuwd hoe ze zich verbonden weten en voelen met de Ark. Waar zijn ze blij mee, waar lopen onze jongeren tegenaan? Zijn er zaken waar ze zich voor willen inzetten binnen het kerkenwerk?

Wie

Het pastorale team bestaat uit Rosanne van der Kraan (jeugdwerker), Barend Schuurman en Eunice van den Boogert. Barend en Eunice zijn beiden al betrokken bij het jeugdwerk. Rosanne geeft leiding aan het team en is tevens het aanspreekpunt.

Hoe?

Het team nodigt de tieners persoonlijk uit voor een gesprek. Rosanne en een vrijwilliger doen de bezoeken Alles wat een jongere vertelt zal vertrouwelijk worden behandeld. Een gesprek kan thuis plaatsvinden, in de Ark of in een meer informele setting. (Denk hierbij bijvoorbeeld aan een stuk wandelen of afspreken bij de McDonalds of juist in combinatie met een vriend of vriendin, duogesprek). Meer informatie over de aanpak vindt u in de onderstaande pfd bestanden, de eerste geschreven voor te bezoeken jongeren, de tweede voor hun ouders.

Meehelpen?

We hopen dat u dit werk wil gedenken in uw gebeden.

Bent of kent u iemand die geschikt is mee te draaien in het jongerenbezoekwerk horen we dat graag via de mail. Ook als u jongeren kent waarvan u denkt dat het goed is dat ze (op korte termijn) bezocht worden ontvangen we graag hun namen, we proberen iedereen in beeld te hebben, maar samen zien en weten we meer.

pdf Voor tieners.pdf 36Kb
pdf Voor ouders.pdf 34Kb

Blaze

Bulb

Bliever

Ben je 16 jaar of ouder, dan ben je van harte welkom bij Bliever!

Beyond

Kinderoppas 0-4 jaar

Voor aanvang van de kerkdienst kunt u uw kind(eren( brengen bij de kinderoppas.

Deze is verdeeld in 3 groepen:

• 0 - 1,5 jaar
  • 1,5 tot 42,5/3 jaar
  • 2,5 tot 4 jaar

U kunt de oppaszalen vinden aan het eind van de gang en in de zijgang.

Kinderark

Catechisatie

We hebben diverse catechisatatiegroepn:

• TC Basics: 12-15 jaar
  • 16 plus catechese
  • 18 Plus catechese
  • Belijdeniscatechisatie

Klik hier voor meer informatie.

Jeugdpastoraat

Waarom

Wie

Hoe?

Meehelpen?

We hopen dat u dit werk wil gedenken in uw gebeden.

pdf Voor tieners.pdf 36Kb
pdf Voor ouders.pdf 34Kb