Catechese

TC Basics: 12-15 jaar

Het team van TC Basics is weer compleet en gestart aan het nieuwe seizoen voor tieners van 12-15 jaar.

De 12-14 jarigen tieners volgen een 3-jarig programma HGJB Leer & Leef onderbouw. De avond wordt geleid door een catecheet waarbij de tieners tussendoor in hun eigen mentorgroepje aan de slag gaan met bijbelstudie en andere opdrachten.

Na elke 3 lessen is er een D-avond waarin we iets leuks gaan doen met het mentorgroepje, of iets diaconaals of een andere activiteit. Ook zijn er thema-avonden met een externe spreker zoals over Rouw&Verdriet.

De avonden zijn op maandag en dinsdag. Het streven is dat de mentor drie jaar met de tieners in het mentorgroepje optrekt.

Na drie jaar kom je dan in de 15 jarigen groep en start je aan de bovenbouw van Leer&Leef. Dit doen we in 2 groepen namelijk op maandag en dinsdag. De mentor van dit groepje bereidt de avond aan de hand van de HGJB handleiding voor en leidt de avond. Hier heb je dus de rol van zowel catecheet als mentor.

Het seizoen loopt van eind september t/m eind maart.

We hebben momenteel nog een vacature voor catecheet en een vacature voor een 15-jarigen mentor. Heb je affiniteit met tieners en wil je weten of catecheet of 15-jarigen mentor zijn iets voor jou is, dan komen we graag met jou in gesprek

.Voor het huidige seizoen zijn de vacatures op een creatieve manier ingevuld maar voor het nieuwe seizoen zou het super zijn als deze ingevuld zouden worden.

Met een vriendelijke groet namens het TC-team Arianne Moree m:06-51682603

16 plus catechese

16+ catechese is voor iedereen die aan het begin van het seizoen 16 of 17 is.

Er is in het seizoen eens in de twee weken catechese op de maandag- en dinsdagavond. We starten het seizoen met een gezamenlijke avond. Daarna komen we in een groep op maandag en een groep op dinsdag bij elkaar.

We gebruiken de methode Leer en leef van de HGJB als richtlijn. We behandelen de delen die met de TienerCatechese nog niet aan de orde zijn geweest.

Bij de 16+ catechese vinden we het belangrijk dat jullie zelf in de Bijbel leren lezen. Jullie zijn op een leeftijd dat je zelf keuzes moet gaan maken. Juist daarom willen we nu met jullie nadenken over wat de Bijbel zegt. We willen met elkaar goede ontmoetingen hebben. Het is daarom ook niet de hele avond luisteren, maar juist ook met elkaar praten.

De avond duurt in principe van 19 uur tot 20:30  en is meestal in de Ark. We nemen ook altijd wat lekkers mee voor een pauze halverwege de avond. Wil je meer weten, of je aansluiten bij de maandag- of dinsdagavond mail dan naar Arjanne Grobbe: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of stuur een appje naar 0610349743.

18 Plus catechese

Jongeren die na hun 18de nog geen belijdenis willen/kunnen doen maar zich wel in gesprek willen blijven over geloof, kerk en God zijn welkom op de 18+catechisatie. Op verschillende dinsdagavonden in het seizoen van 20.30 – 21.30 uur in De Ark vindt het gesprek plaats onder begeleiding van de predikant. Dit seizoen worden Moderne Profeten besproken aan de hand van het boek en de podcast Moderne Profeten van Kees van Ekris.

De data voor dit seizoen zijn: 7/11; 21/11; 12/12; 9/1; 23/1; 6/2; 27/2; 19/3.

Belijdeniscatechisatie

In De Ark worden belijdende leden toegelaten tot het Heilig Avondmaal. Iedereen die tot geloof is gekomen in Jezus Christus als Verlosseren het verlangen heeft om dit in het openbaar uit te sprekenin het midden van de gemeente, kan de belijdeniscatechesatievolgen om zich voor te bereiden op de openbare geloofsbelijdenis.

Wie niet gedoopt is als kind, wordt daarbij ook gedoopt. Je kunt je voor de catechisatie aanmelden bij de predikant. Je volgt de Emmaüscursus van ongeveer 15 avonden. De belijdenisdienst is gewoonlijk op Palmpasen. Op Goede Vrijdag worden de nieuw belijdende leden dan uitgenodigd deel te nemen aan het Heilig Avondmaal.

Dit seizoen 2023/24 wordt de cursus op maandagavonden gegeven van 20.30 – 21.45 uur in De Ark.

Catechese

TC Basics: 12-15 jaar

Het seizoen loopt van eind september t/m eind maart.

Met een vriendelijke groet namens het TC-team Arianne Moree m:06-51682603

16 plus catechese

16+ catechese is voor iedereen die aan het begin van het seizoen 16 of 17 is.

18 Plus catechese

De data voor dit seizoen zijn: 7/11; 21/11; 12/12; 9/1; 23/1; 6/2; 27/2; 19/3.

Belijdeniscatechisatie