Nieuwe Kerkgemeente

Bugyi en Patakfalva

De Nieuwe Kerkgemeente onderhoudt sinds 1994 kerkelijk contact met Bugyi in Hongarije. Daar is in 1996 het Roemeense dorp Patakfalva bijgekomen. Binnen dit driegemeentencontact leven we met elkaar mee, helpen we elkaar en leren we van elkaar. Bovendien ervaren we wat het is om samen gemeente van Christus te zijn, over grenzen heen.

Als gemeenten bezoeken we elkaar geregeld. Er zijn speciale uitwisselingsprogramma’s voor de jeugd. We organiseren kledingtransporten naar Bugyi en Patakfalva en delen er winterhulppakketten uit. Om materiële en financiële hulp te kunnen bieden, worden er kerstmarkten gehouden en verkoopt de Bugyi Commissie bijvoorbeeld paasbroden.