Nieuwe Kerkgemeente

Pastoraat

Pastoraat op maat
Pastoraat vinden we een belangrijk onderdeel van gemeente zijn. Pastoraat vindt plaats waar mensen elkaar ontmoeten, met elkaar meeleven en hun geloof delen. Iedereen kan pastorale zorg vragen én geven.

Kringen
Geloven is niet altijd gemakkelijk. Daarom is het fijn om daar met andere gemeenteleden over te praten. Dat kan op een van de kringen in de Nieuwe Kerk. Daar lees je samen met anderen in de Bijbel, bid je samen en praat je over je geloof en de betekenis daarvan voor je persoonlijk leven. Als kring ben je ook betrokken op elkaar en kun je lief en leed delen.
Lees hier meer over de kringen in de Nieuwe Kerk of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Ontmoetingen in de secties
De Nieuwe Kerk is verdeeld in een aantal secties. Deze bestaan uit verschillende straten die bij elkaar in de buurt liggen. Elke sectie heeft een ouderling die kan helpen om gezamenlijke activiteiten te organiseren binnen de sectie. Denk bijvoorbeeld aan ontmoetingen na de dienst in de Rank of een preekbespreking bij gemeenteleden thuis.

Gevraagd pastoraat
Wil je graag een persoonlijk gesprek om door te praten over geloofszaken of over problemen waar je in je persoonlijk leven mee te maken hebt, of valt er juist iets te vieren, neem dan contact op met je sectieouderling. Hij of zij leeft graag met je mee.
Wil je weten bij welke sectie je hoort, klik dan hier. Ga je door een moeilijke periode in je leven dan kun je ook contact opnemen met onze wijkpredikant, ds. Peter Verbaan. Mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel 0318-225187.

Ongevraagd pastoraat
Ben je 80 jaar of ouder dan krijg je periodiek huisbezoek. Dit wordt gedaan vanuit het team ouderenpastoraat, bestaande uit een ouderling ouderen, pastorale bezoekmedewerkers en bijstand in het pastoraat ds. Jan van der Kolk. Ben je jonger dan 80 jaar en wil je ook graag periodiek huisbezoek, dan kun je dit aan je sectieouderling doorgeven.

Nieuwe Kerk app
In de Nieuwe Kerk hebben we een app waardoor we digitaal met elkaar verbonden zijn. Het is een extra mogelijkheid en een veilige plek om contact met elkaar te hebben, op elkaar betrokken te zijn en elkaar te vinden.
Via de app wordt ook nieuws verspreid. Download de app als je op de hoogte wilt blijven. Toegang is alleen voor leden van de gemeente. Niet-leden kunnen voor informatie terecht op de website.

Heb je nog vragen, wil je meer weten over het beleid ‘pastoraat op maat’ of zou je zelf ook graag deel uitmaken van het pastoraal team, stuur dan een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..