Nieuwe Kerkgemeente

Praktische hulpdienst

Een hulpdienst voor en door gemeenteleden waar je terecht kunt voor tijdelijke praktische hulp. De praktische hulpdienst is bedoeld voor mensen die binnen hun eigen netwerk geen hulp kunnen krijgen en daarnaast de financiële middelen niet hebben om zelf hulp in te kopen. Het gaat hierbij om tijdelijke hulp. Denk aan: boodschappen doen bij ziekte of tijdelijke immobiliteit; taxivervoer naar ziekenhuis of dokter; kleine klusjes in en om huis, bijvoorbeeld een lamp ophangen, een wandje behangen of de tuin doen; koken; helpen bij het invullen van formulieren; technische hulpverlening bijvoorbeeld het instellen van nieuwe apparaten.

Ook het Diaconaal Platform Ede biedt praktische hulp aan of je nu bij een kerk hoort of niet. Mensen met een hulpvraag of hun vertegenwoordigende organisatie kunnen bellen of hun hulpvraag indienen via de website. HiP-Ede zoekt een geschikte koppeling bij de hulpaanvragen. Daarbij is soort aanvraag – profiel hulpbieder – en zo mogelijk dicht bij elkaar in de buurt leidend voor koppeling. Meer informatie: www.hipede.nl