Nieuwe Kerkgemeente

Terugblik gemeentedag: jaarthema, muziek, workshops en taart

Wat een feest was het op zaterdag 9 september! Jong, oud, pas net gemeentelid of al heel lang. Met een grote groep mensen (130-150) vierden we de jaarlijkse gemeentedag van de Nieuwe Kerk in de Paasbergschool.

We kijken terug op een bijzondere dag, waarbij we als gemeenteleden elkaar hebben ontmoet. Het begon allemaal met de taartenwedstrijd Heel NK Bakt. En wat een heerlijke taarten zaten daarbij! Dank aan alle bakkers! We hebben veel mensen zien smikkelen. De bakkers van de lekkerste taart kregen een prijs.

Daarna was er een gezamenlijk startmoment, waarbij we God hebben gevraagd om een zegen voor het nieuwe seizoen. Ook werd stilgestaan bij het nieuwe thema ‘Ga je mee’. De band verzorgde de muziek. Mooi om op deze manier met elkaar de naam van Jezus groot te maken.

Vervolgens konden de workshops beginnen. Van koken, tot liturgisch bloemschikken en van wandelen tot een overdenking. Voor de kinderen en jongeren was er een leuk programma met verschillende spelletjes. De kleintjes konden hun energie kwijt op het springkussen.

We hebben de gemeentedag afgesloten met een gezamenlijke maaltijd. Er was een barbecue met vlees, vegetarische opties en tal van salades en ander voedsel. ‘S Avonds was er nog een speciaal programma voor de tieners met ex-bokser Joop Gottmers, die een indrukwekkend verhaal te vertellen had.

Op zondagmorgen is er tijdens de eredienst nog stilgestaan bij het liturgisch bloemstuk, dat de dag daarvoor is gemaakt. Ook heeft predikant Peter Verbaan gebedspunten van gemeenteleden daaruit meegenomen in het gebed.

We willen iedereen hartelijk bedanken die voor, tijdens of na de gemeentedag een bijdrage heeft geleverd. We ervaren het als een grote zegen dat er zoveel mensen waren en dat er zoveel onderlinge verbondenheid met elkaar was.

We nodigen je van harte uit om volgend jaar opnieuw of voor het eerst naar de gemeentedag te komen.

Met hartelijke groet,

De commissie gemeentedag NK 2023