In deze handleiding leer je een bijlage toe te voegen aan een artikel. Niet te verwarren met een document uit de Documenten bibliotheek.
Gebruik bij voorkeur geen Word of Excel documenten! Niet iedereen kan die documenten lezen op zijn/haar PC. Het is algemeen gebruikelijk om PDF bestanden te gebruiken. Indien je Word/Excel 2007 (of later) gebruikt dan kun je via menu: Bestand / Opslaan als, het PDF formaat kiezen.
Je kunt ook PDF bestanden printen nadat je een speciale PDF-printer hebt geïnstalleerd. Bijvoorbeeld het gratis: PDFCreator
In het 'Artikel bewerken' scherm kan via de knop onder het witte vlak met de paperclip en tekst "Voeg bijlage toe" bijlagen worden toegevoegd.
Na het klikken op de knop "Voeg bijlage toe", verschijnt er een scherm waarmee bijlagen kunnen worden geladen naar de website en wordt er automatisch een verbinding met het artikel gemaakt.
Klik op de knop "Bestand kiezen" en selecteer de bijlage die op de PC staat.
Klik op de knop "Openen".
Het veld "Te tonen bestandsnaam (optioneel)" kan het best leeggelaten worden, tenzij de bestandsnaam op de PC een niets zeggende naam heeft. Gebruik bij voorkeur geen spaties in dit veld.
Voeg een korte "Beschrijving" toe van de bijlage en klik op de knop "Uploaden".
Nadat het bestand is geladen, wordt de bijlage in het artikel getoond.
Herhaal deze procedure voor eventuele meerdere bijlagen.